Timer

Satyafredag , morgenyoga med Siri

Disse fredagene møter du Siri på matten til en variert praksis. Tema kommer utover høsten Datoer: 1/9; 15/9; 6/10; 3/11; 17/11; 24/11; 1/12; 15/12. Ingen påmelding nødvendig. Varmt velkommen!

Klassisk yoga 60 min

En time som er super etter jobb, eller hvis du har tid på ettermiddagen til en energigivende økt som varer i 60 minutter. Timen er åpen for alle, og det er alltid tid til restorative øvelser på slutten og avspenning, slik at du kan kjenne du har fått ekstra påfyll når hvis kroppen trenger det.

Klassisk Yoga I

Disse introduksjonstimene gir deg grundig innføring på matten som du kan ta med deg videre på andre timer og kurs. Klassisk Yoga I er en time for alle, og passer deg som er ny elev hos Satya Yoga. Vi legger vekt på teknikk og riktig utførelse av øvelsene, slik at kroppen og hodet får tid til å merke hva som skjer på matten. Du får tips hvordan du kan unngå eller rette opp i eventuelle skader eller blokkeringer som har satt seg i kroppen. Timene varierer ut fra sekvenser og tema, men holder et nivå alle kan følge.

Klassisk Yoga II

Du får flere og mer effektive øvelser å jobbe med. Du øker forståelsen av din egen kropp, og av bevegelsesmønsteret ditt. Når du kommer på Klassisk Yoga II har du lyst til  lære mer, og utfordre deg selv fysisk og mentalt på matten. Vi gir deg sekvenser  som du kan bruke tid på å modnes i, og du jobber mer aktivt med opp-ned vendte stillinger. Når du synes at Klassisk Yoga I har gitt deg en grunnleggende forståelse, kan du gå videre på disse timene. Det blir også undervist i Pranayama (pusteøvelser).

Gravidyoga

Dette er lagt opp som kurs du kan ta et eller følge flere av kursene. Vi gir deg tett og kompetent oppfølging uansett hvordan kroppen endres gjennom svangerskapet. Vi gir øvelser tilpasset de stadige forandringer som skjer under en graviditet og vi lærer deg nyttige tips til tiden før, under og etter fødsel. Gode fysiske øvelser, pusteteknikk og avspenning.

Satyaonsdag med Siri

En liten workshop hver uke, som gir deg kunnskap som du bruker på andre timer, i egenpraksis eller i hverdagen. Du vil merke hurtig fremgang i din egen kroppsforståelse. Ulik tilnærming hver gang, slik at du lærer masse nytt. Disse timene passer for deg som går på Klassisk Yoga og Flyt. På Klassisk Yoga III bestreber vi på Satya Yoga å yte det ytterste for å inspirere elevene til å kunne se et mer komplett bilde. Vi går gjennom sekvenser og justeringer vi ikke har tid til på vanlige timer.

Nakke, skuldre og rygg

Timen retter seg mot øvre del av rygg og økt mobilitet i skuldre. Mange sliter med liten bevegelighet i skulderledd og kjenner på stølhet i nakke og skuldre. Anspent muskulatur i brystkasse gjør det også vanskelig å få god kontakt med pusten. Vi jobber med spenninger som kommer av jobb og hverdag, og du får tips om hvordan du forebygger eller gjenopptrener etter senebetennelse, musearm eller slitasje og stram muskulatur i brystkasse og skulderbladsområde. Vi gir også ryggraden god massasje med masse vridninger, som gir økt mobilitet for hele overkroppen.

Mor & Barn

Dette kurset er for deg og babyen din. Vi gjør yoga for mor med gode øvelser for bekken og kjernemuskulatur, samt spenningsfrigjørende øvelser for nakke, skuldre og rygg. Babyen får babymassasje og samspilløvelser som virker både beroligende og stimulerende. Kurset passer  opp til babyen begynner å krabbe.

Morgenyoga, helgeyoga

Timer som er åpne for alle nivå. Tema varierer for hver gang og utfra hvem som deltar på timene. Vi justerer og tilpasser. Dagen blir bedre etter en økt med yoga.

Roligyoga

Få, men effektive øvelser som gir energi og restitusjon til kroppen. Godt hvis kroppen er sliten, eller du ønsker en time som er i et lavere tempo enn de andre. Er også et godt alternativ til de mer aktive timene dager du har behov for å merke på fullstendig ro på matten. På Roligyoga får kroppen hentet tiltrengt energi. Denne timen passer også gravide, eldre og elever med eks. dårlig balanse, søvnvansker og konsentrasjonsproblemer.

Yin yoga

Dette er en meditativ, terapeutisk og rolig yogatime hvor vi kommer i dyp kontakt med oss selv for å finne ut hvordan vi faktisk har det.   Hver stilling holdes fra 3 til 5 minutter for å strekke bindevevet, ligamenter, led og muskler. Yin yoga renser og stimulerer nervesystemet, energikanalene, blodkretsløp og revitaliserer kropp og sinn. Kombinert med pranayama som får nervesystemet til å slappe av, aktivisere prana livskraft renser vi hodet og kropp for avfallsstoffer.   Dette er en litt annerledes yin time ettersom vi hver uke tar vi opp universelle og hverdagslige problemer som blant annet frykt for å feile, følelse av å ikke strekke til eller være god nok, indre uro, tankenes påvirkningskraft, hvordan være sårbar i en verden hvor perfekt er blitt målestokken og andre temaer som lærer oss å akseptere og gi slipp på det som ikke tjener oss.   Passer alle nivå og kanskje spesielt for dem som allerede har et aktivt liv og som føler seg forstyrret av et “sinn som skravler

AM Basic Flow Yoga

En rolig klasse der grunnleggende øvelser samt avspenning står i fokus. Her synkroniseres pust og bevegelse som er selve betegnelsen bak flyt yoga konseptet. Passer for alle nivåer og er en fin introduksjon for nybegynnere.

Meditasjon og avspenning

Lær deg teknikker for å mestre uro i kroppen, fysisk eller mentalt. Bli sterkere fra innsiden og ut. Vi underviser meditasjontimer som passer alle nivå.

AM YOGADELIGHT

Union av kropp, sinn og pust gjennom en leken og dynamisk flyt. Vi utfordres med fokus på styrke og fleksibilitet gjennom bevissthet og frigjøring av livskraft -prana. YOGANIDRA : 15-20 min Guided avspenning i Savasana ( Lørdags YogaDelight klassen).