Timer

Flyt utgår 1.10 pga sykdom

Klassisk yoga 60 min

En time som er super etter jobb, eller hvis du har tid på ettermiddagen til en energigivende økt som varer i 60 minutter. Timen er åpen for alle, og det er alltid tid til restorative øvelser på slutten og avspenning, slik at du kan kjenne du har fått ekstra påfyll når hvis kroppen trenger det.

Klassisk Yoga I

Disse introduksjonstimene gir deg grundig innføring på matten som du kan ta med deg videre på andre timer og kurs. Klassisk Yoga I er en time for alle, og passer deg som er ny elev hos Satya Yoga. Vi legger vekt på teknikk og riktig utførelse av øvelsene, slik at kroppen og hodet får tid til å merke hva som skjer på matten. Du får tips hvordan du kan unngå eller rette opp i eventuelle skader eller blokkeringer som har satt seg i kroppen. Timene varierer ut fra sekvenser og tema, men holder et nivå alle kan følge.

Klassisk Yoga II

Du får flere og mer effektive øvelser å jobbe med. Du øker forståelsen av din egen kropp, og av bevegelsesmønsteret ditt. Når du kommer på Klassisk Yoga II har du lyst til  lære mer, og utfordre deg selv fysisk og mentalt på matten. Vi gir deg sekvenser  som du kan bruke tid på å modnes i, og du jobber mer aktivt med opp-ned vendte stillinger. Når du synes at Klassisk Yoga I har gitt deg en grunnleggende forståelse, kan du gå videre på disse timene. Det blir også undervist i Pranayama (pusteøvelser).

Gravidyoga

Dette er lagt opp som kurs du kan ta et eller følge flere av kursene. Vi gir deg tett og kompetent oppfølging uansett hvordan kroppen endres gjennom svangerskapet. Vi gir øvelser tilpasset de stadige forandringer som skjer under en graviditet og vi lærer deg nyttige tips til tiden før, under og etter fødsel. Gode fysiske øvelser, pusteteknikk og avspenning.

Satyaonsdag med Siri

En liten workshop hver uke, som gir deg kunnskap som du bruker på andre timer, i egenpraksis eller i hverdagen. Du vil merke hurtig fremgang i din egen kroppsforståelse. Ulik tilnærming hver gang, slik at du lærer masse nytt. Disse timene passer for deg som går på Klassisk Yoga og Flyt. På Klassisk Yoga III bestreber vi på Satya Yoga å yte det ytterste for å inspirere elevene til å kunne se et mer komplett bilde. Vi går gjennom sekvenser og justeringer vi ikke har tid til på vanlige timer.

Nakke, skuldre og rygg

Timen retter seg mot øvre del av rygg og økt mobilitet i skuldre. Mange sliter med liten bevegelighet i skulderledd og kjenner på stølhet i nakke og skuldre. Anspent muskulatur i brystkasse gjør det også vanskelig å få god kontakt med pusten. Vi jobber med spenninger som kommer av jobb og hverdag, og du får tips om hvordan du forebygger eller gjenopptrener etter senebetennelse, musearm eller slitasje og stram muskulatur i brystkasse og skulderbladsområde. Vi gir også ryggraden god massasje med masse vridninger, som gir økt mobilitet for hele overkroppen.

Mor & Barn

Dette kurset er for deg og babyen din. Vi gjør yoga for mor med gode øvelser for bekken og kjernemuskulatur, samt spenningsfrigjørende øvelser for nakke, skuldre og rygg. Babyen får babymassasje og samspilløvelser som virker både beroligende og stimulerende. Kurset passer  opp til babyen begynner å krabbe.

Morgenyoga, helgeyoga

Timer som er åpne for alle nivå. Tema varierer for hver gang og utfra hvem som deltar på timene. Vi justerer og tilpasser. Dagen blir bedre etter en økt med yoga.

Roligyoga

Få, men effektive øvelser som gir energi og restitusjon til kroppen. Godt hvis kroppen er sliten, eller du ønsker en time som er i et lavere tempo enn de andre. Er også et godt alternativ til de mer aktive timene dager du har behov for å merke på fullstendig ro på matten. På Roligyoga får kroppen hentet tiltrengt energi. Denne timen passer også gravide, eldre og elever med eks. dårlig balanse, søvnvansker og konsentrasjonsproblemer.

Meditasjon og avspenning

Lær deg teknikker for å mestre uro i kroppen, fysisk eller mentalt. Bli sterkere fra innsiden og ut. Vi underviser meditasjontimer som passer alle nivå.